Tags

Het is dat die heerlijke vent uit de sauna ernaar vroeg, want het was mij eerlijk gezegd ook even ontschoten. Hoe het stond met mijn sollicitatie bij die ondernemende internetprovider met een sterk maatschappelijk gezicht.

Inderdaad had ik begin januari gesolliciteerd op een vacature bij niets minder dan de beste landelijke provider. Ik vond zelf dat het een leuke, persoonlijke brief was geworden, degelijk gemotiveerd en natuurlijk voorzien van een tiptop CV. Dit alles had ik uiteraard per mail toegestuurd – zij het met behulp van een andere internetprovider. De mail ging er op 12 januari uit.

Vervolgens was er radio – pardon: internetstilte. Volgens de tekst op de site krijgen kandidaten uiterlijk binnen twee weken bericht. De weken verstreken. Zelfs geen ontvangstbevestiging. Ik wachtte geduldig af. Totdat ik me echt niet meer kon beheersen en op 5 februari een best vriendelijke mail stuurde met de vraag of mijn eerdere mail wel was aangekomen – immers: ik zat natuurlijk wel bij de verkeerde provider.

Maar gelukkig, ik ontving direct een mail dat het nogal druk was vanwege de hoeveelheid reacties. Daar kon me natuurlijk alles bij voorstellen. Want wie wil er nou niet werken bij een organisatie met een open en informele bedrijfscultuur waarin ruimte is voor zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid, kritische reflectie, lef en humor.

Mij werd toegezegd dat ik in dezelfde week nog een reactie kon verwachten. Ik antwoordde dat ik geduld zou hebben. Immers: meer dan bij andere bedrijven kom je bij ons bevlogen en betrokken medewerkers tegen. Wij zetten onze kennis en passie voor internet in voor kwaliteit en uitstekende service. Ik twijfelde er niet aan dat alles weldra goed zou komen.

Enfin, om een niet zo lang verhaal nog korter te maken: sindsdien heb ik niets meer vernomen. Het is vandaag 17 maart. Ik hoop dat ik nu wel snel iets hoor, want ik heb inmiddels een vrij prangende vraag over dat maatschappelijke gezicht..

(teksten in cursief zijn afkomstig van de website van deze organisatie)

delete